Advertentie van T-Mobile, aangepast door Bits of Freedom

Advertentie van T-Mobile, aangepast door Bits of Freedom

Arnoud Vermeer

31 januari 2011 16:34
Door Arnoud Vermeer

Internettoegang
Netneutraliteit
Open Internet

T-Mobile komt ‘onbeperkt internet’ belofte niet na

T-Mobile adverteert met de slogan ‘onbeperkt internet’ maar doet momenteel een proef om het internet van gebruikers af te sluiten tijdens drukke momenten. Twee weken geleden deed T-mobile ook het voorstel om gebruikers extra te laten betalen voor zware diensten. Het is wel duidelijk dat ‘onbeperkt’ een rekbaar begrip is bij T-Mobile.

30 reacties

laat een bericht achter

drimmel zegt:

T-mobile laat inderdaad nieuwe klanten bijbetalen voor onbeperkt mobiel internet. maar vodafone en KPN zijn nog veel erger: die bieden niet eens onbeperkt mobiel internet aan. Onbeperkt mobiel internet kan nog wel bij Hi en sommige andere providers zonder extra te betalen. op onbeperkt internet op je mobiel in 2012 site staat een overzicht emt providers die nog onbeperkt internet op je mobiel hebben

Werner zegt:

Ik voel me weer eens flink opgelicht bij T-mobile. Eindelijk dacht ik het abonnement te vinden dat helemaal bij me past… Blijkt dat het zelfs goedkoper is om een telefoonabonnement met beperkt internet te nemen en voor extra data te betalen dan een abonnement met onbeperkt internet.
Naast het geld lijkt de snelheid veel te langzaam. Wat kan je nou nog met 64kbit/s?? Lijkt me dat er genoeg mensen zijn om een flinke zaak tegen T-mobile te bouwen.

Chaniël zegt:

@bart ze hebben hetzelfde bij mij geflikt door me een sim-only contract aan te bieden met een 2 GB datalimiet. Ik had een I-300 contract. bij het nieuwe contract zou er per minuut worden afgerekend. Belde ik op dat ik dit contract niet wilde maar dat ik in plaats daarvan wel een Ismart contract wilde. Dat kon dan weer niet. Nu krijg ik een prepaid eind januari. Kijk ik laatst op myT-mobile, zie ik overige kosten 165 euro. Bel ik op, zegt hij dat er iets is misgegaan met het beeindigen van mijn I-300 en dat ik er achteraan moet zitten om te bewijzen dat ik nog 500 minuten had op mijn I-300 tot eind januari (ingang van de prepaid). Stelletje amateuristische achterlijken, NOOIT meer T- Mobile. Maar alle providers hebben afspraken gemaakt over het dataverkeer met elkaar, AFM zoekt uit of het kartelvorming is. krijgen ze weer een boete, daarna weer naar de orde van de dag. Mensen belazeren.

Nicky Staal zegt:

Ik belde net klantenservise krijg ik n bijdehand gozertje aan de lijn leg mn situatie uit dat ze me onbeperkt internet hebben beloofd bij mn contract ma word ineens verlaagd naar 64 kb zegt meneer dat ze geen onbeperkt internet hebben. ???? Geen ene provider heefd nog onbeperkt internet zegt ie. Ik snap er niks meer van. Kunnen we ze voor de rechter slepen?

bart zegt:

Heb een 2 jarig contract met T-mobile , krijg brief dat ik te veel internet gebruik ,meer als de gemiddelde klant. ( ja , en wat dan nog ) ze gaan mijn contract veranderen ( binnen 1 maand ! ! ) onbeperkt is toch onbeperkt ??? niet dus ! ! oh ja , heb nog een andere keuze……gratis opzeggen van abonnement. mag toestel behouden , geen kosten ( iPhone 4 ) Eerst lekker maken met onbeperkt internetten en dan weer afpakken ! Als ik onbeperkt kip kan eten en ik eet er 10 , krijg ik toch ook geen extra rekening ! ! Boeven zijn het , Wie helpt mij wat ik moet doen , GRAAG een reactie

F Tolboom zegt:

Heey hallo. Wees als provider duidelijk en als er dan toch besloten word de spelregels spontaan te veranderen?!? Of omdat t te veel geld kost of omdat het netwerk t allemaal niet meer aan kan?? Jullie veranderen de spelregels daar heb IK niet om gevraagd!! Wil ik op ze minst me goedrecht om mijn contract vanaf mijn kant te beëindigen … En nogmaals niet alleen prijsafspraken zijn verboden maar handellen met voorkennis ook… En niet eerst de klant afhankelijk maken en nu met onzin dingen gaan komen. En ook meer gaan kijken of dit wel allemaal correct is want hier moeten t- mobile en partners ook heus wel een steek laten vallen??! STELLETJE HONDEKOPPEN DAT T ZIJN!!! Dat heb je met Duitsers ….

caliparo zegt:

als ook t-mobile dit doet zijn er dan geen zogenaamde prijs afspraken tussen de verschillende providers
en aangezien dat tegen de europese wetgeving is
ik heb hier namelijk sterk het idee dat kpn en vodafone hier de nodige druk hebben uitgeoefend op tmob.
en ze daarvoor gezwicht zijn hier gebeurd namelijk precies het zelfde als met de olie industrie
maak de klant er eerst afhankelijk van en dan boem een prijs correctie en de burger kan er niks tegen doen
want in dit geval is de lobby van kpn en vodafoon in de europese unie nogal groot dus zal nooit worden ingegrepen als wat er wel gebeurde toen de visserij onderling de vraagprijs probeerde te regelen!

kabouter plop zegt:

stomme t-ering mobile

Joris zegt:

Bij mn prepaid staat dat als ik naar 1616 sms gratis internet krijg t.m september.
Vorige week sms nog steeds geen bevestiging ? Knake t-mobile

Deze week gesmst, je doet al mee aan deze actie. Schiet dan ook op stelletje malloten

Phil zegt:

Na 2 jaar tevredenheid bij T-mobile overgestapt naar KPN. Wist dat ik VV zou verliezen, maar dat had ik over voor een sneller internet (max 7.2Mb ipv max 2Mb).

Boy was that a mistake.

KPN heeft nergens (grote steden in NL) een sterk 3G signaal waardoor ik tot nu toe (3 maanden) nooit boven de 2Mb ben gekomen. Vaak erg traag of zelfs helemaal geen internet. Vreemd, want je zou verwachten dat 3G in de grote steden wel goed zou werken gezien de grote vraag. Kan mij best voorstellen dat er in dorpen geen of slecht bereik is.

Maar nu dus geen VV en een internet verbinding die slechter is dan bij T-mobile. Het blijft inderdaad tussen 2 kwaden kiezen, maar had dit totaal niet verwacht. En geen goedkope manier om dit ongedaan te maken: of terug naar T-Mobile en dubbele abonnementskosten betalen of 2 jaar slikken. KPN en VV implementeren? Think again.

Mo zegt:

T mobile heeft al rechtzaken verloren betreft ontvangst in huis. Dus het is onzin betreft voorwaarden. Voorwaarden die klant onvriendelijk zijn worden door de rechter altijd van de vloer geveegt. Lekker klant gericht van TMobile om klanten vast te houden aan contract. Die klant gaat klagen bij het leven. Daarbij zal TMobile veel potentiele klanten verliezen. In Vlaardingen heeft TMobile een zendmast weggehaald. De klanten konden ook niet zonder rechtzaak weg! Dus pas op met TMobile .Als ze een zendmast weghalen heb je pech.

Arnoud Vermeer zegt:

@Fiona V. De blog is niet alleen gebaseerd op de kleinschalige proef die ze aan het uitvoeren zijn. Ook het voorstel om gebruikers extra te laten betalen voor zware diensten, schend het principe ‘onbeperkt internet’. Het punt dat we dan ook maken, is dat ‘onbeperkt internet’ bij T-Mobile dus misleidende reclame is.

Martin zegt:

Al 5x geklaagd bij T-Mobile dat ik in huis meerdere keren daags geen bereik heb
De laatste keer maakten ze zich er va af door te zeggen ” In onze voorwaarden staat
dat de ontvangst in huis niet gegarandeerd kan worden” oud huis zonder beton, centrum Purmerend.
Mijn vriendin die sinds kort een KPN ABO heeft, kan onbezorgd haar mobiel gebruiken,
Ook kan ik haar nu bereiken op plekken, die tot nu toe niet mogelijk waren….

Fiona V. zegt:

Jeetje toch! Meteen roepen dat t-mobile de belofte van onbeperkt internet niet nakomt. Lekker voorbarig. Quote van een woordvoerder van t-mobile:
Tomasoa benadrukt dat het allerminst zeker is dat het systeem wordt geïmplementeerd. “Er zitten haken en ogen aan. Daar moeten we goed over nadenken. De proef is daarom kleinschalig en ik kan er vooralsnog niet veel over zeggen.”

Ik vind het jammer dat het tegenwoordig de trend is om feiten zo te verdraaien dat er weer eens lekker over geklaagd kan worden. Hierdoor begrijpen veel mensen niet eens wat wel of niet waar is.

liberty zegt:

Spraak & SMS zijn momenteel nog steeds de cash cows van de operators (als je bedenkt hoe weinig data deze diensten verbruiken). Volgens mij weten de operators gewoon niet hoe ze om moeten gaan met de populariteit van mobiel internet en zijn ze bang dat hun verdienmodel wordt ondermijnd door mobiel internet icm Skype, Google Talk, enz .

Mobiele telecomoperators moeten gewoon een verdienmodel invoeren gebaseerd op het daadwerkelijke dataverbruik en dus ongeacht de dienst die dit verbruik genereert. Dat zorgt ook voor een prikkel om meer efficiente applicaties/diensten te ontwikkelen.

Helaas zie ik de gevestigde partijen zoals T-mobile dergelijke modellen niet zo snel invoeren…

YC zegt:

> Ook als je een databundel hebt, zal het zo kunnen zijn dat je
> tijdens dat evenement geen youtube kunt kijken.

Ja, maar met een “onbeperkt” abonnement heb ik dan dus betaald voor iets wat ik niet krijg. Heb ik een databundel, dan kost de wanprestatie van de provider tijdens het evenement me in ieder geval geen geld. En bovendien, de provider heeft in dat model een financiele stimulans om extra zendcapaciteit te regelen, om geen inkomsten mis te lopen.

Jan zegt:

Volgens mij worden hier dingen door elkaar gehaald.
Dat het daadwerkelijke datatransport, alleen op drukke momenten, gedeeltelijk beperkt wordt, zegt niets over het afrekenmodel.
Ook als je een databundel hebt, zal het zo kunnen zijn dat je tijdens dat evenement geen youtube kunt kijken.
Dus in die zin blijft T-Mobile wel degelijk “onbeperkt” data aanbieden. Dit in tegenstelling tot KPN en Vodafone waar je met een zogenaamde “fair” use policy na 1 GB opeens moet gaan bijbetalen voor je datagebruik. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar ik heb nu geen idee hoeveel data ik verbruik. En in die zin blijf ik dus blij met mijn “onbeperkt” internet van T-Mobile!!!

mr brown zegt:

pff bij kpn krijg ik na een beetje YouTube al een fair use waarschuwing

YC zegt:

Tja, eigenlijk wel een goede ontwikkeling: je kan beter geen beloftes blijven doen die je onmogelijk kan nakomen. Nu krijgen de klanten tenminste een realistisch verhaal voorgeschoteld.

Ik ben er nog steeds voor dat al die providers overgaan op het verkopen van databundels. “Onbeperkt” is uiteindelijk *altijd* misleidend, en het veroorzaakt conflicterende belangen van de klant en van de provider: de provider is er zo bij gebaat dat de klant niet teveel data binnen kan halen!

Nee, dan een databundel: hoe sneller de provider mijn data kan leveren, hoe sneller ik door mijn bundel heen ben, en een aanvullende bundel zal kopen. Dat lost ook een heel aantal netneutraliteitscasus’ op: als ik dan de hele dag op Youtube rondhang verdient de provider ook extra. Win-win…

Nick Stone zegt:

@Yossarian Kan je uit eerste hand ervaring melden dat T-Mobile je aanpassingen aan de voorwaarden nog net niet fysiek door je strot komt drukken.

Na de overname van Ben probeerden ze dat geintje ook te flikken. Nu nog steeds gezeik.

Yossarian zegt:

Ik ben vooral benieuwd of dit geldt voor nieuwe klanten, of dat ze bestaande contracten tussentijds gaan openbreken. Dat mogen ze helaas wel (zie kleine lettertjes). Jij als klant natuurlijk niet.

Eric zegt:

Ik hoop dat ze het doorzetten, lijkt me de ideale reden om voortijdig op te zeggen en over te stappen

Erik zegt:

Is dit geen contractbreuk?

Jeroen zegt:

Zo’n iPhone zonder appneutraliteit verdient toch geen netneutraliteit? ;)

Michiel zegt:

Zoals Nick Stone zegt dat zelfs KPN geen verbinding kan garanderen, zo tevreden ben ik over T-Mobile. In mijn dagelijkse gebruik (privé en zakelijk) merk ik geen noemenswaardige beperkingen.
Het bereik en de verbinding zijn niet slechter of beter dan bij andere netwerken, hetgeen eenvoudig te vergelijken valt met collega’s en vrienden die een ander netwerk gebruiken.

Inderdaad merk ik tijdens drukke evenementen (grote concerten, Sail-2010) dat de verbinding tegen valt. Gegeven de drukte op een dergelijk moment, en vergelijkbare omstandigheden bij andere netwerken, vind ik het geheel terecht als een provider, in dit geval dus “mijn” T-Mobile enkele beperkingen oplegt als dat als resultaat heeft dat meer mensen wel gebruik kunnen maken van het netwerk, al is het dan met minder functionaliteit.

Drukke evenementen zijn niet vergelijkbaar met normale dagelijkse omstandigheden, dus dan mag je maatregelen verwachten die niet altijd even populair zijn.
Natuurlijk *kan* een provider er in voorzien tijdens een druk evenement extra capaciteit in te zetten, echter, dit is een extra service die niet vanzelfsprekend is.

Kpn it is! zegt:

Over één ding ben ik uit: T-mobile gaat NIET verlengd worden. Stelletje malloten daar. Belachelijk slecht netwerk, en nu ook nog de consument uitknijpen met half gebakken producten.

Koning Klant zegt:

Beperkt Internet? Dat is het minste van mijn problemen! Ik ben allang blij als ik kan bellen op dat knaken netwerk!

[...] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Guy Sie, Jildou G, Bas Förster, Tom van Gemert, fadsandfancies.com en anderen. fadsandfancies.com heeft gezegd: Book News: T-Mobile komt ‘onbeperkt internet’ belofte niet na: T-Mobile adverteert met de slogan ‘onbeperkt inte… http://bit.ly/eF36tW [...]

Nick Stone zegt:

Edit: Ten tijde van de introductie van de iPhone was het netwerk van AT&T totaal niet voorbereid op de explosieve toename van data-gebruik. Dit moet HET voorbeeld zijn geweest voor alle providers in de wereld. Zeker gezien het succes van de iPhone en andere smartphones. Men was dus al gewaarschuwd voor de gevolgen van de toename in gebruik op het netwerk. Nou vraag ik me dan toch echt af wie er heeft liggen slapen bij T-Mobile. Zijn dit de techs geweest, de financieele afdeling of toch de heren in de top? Als een bedrijf als AT&T alle zeilen al moet bijzetten. Is het dan misschien een idee om toch ook maar even naar je eigen netwerk te gaan kijken?

Nick Stone zegt:

T-Mobile begrijpt vrij weinig van de term ‘De klant is koning’. Dit is al eens goed aan de kaak gesteld door Youp van ‘t Hek. Er is toen beterschap beloofd door T-Mobile. Maar nu het, toch al dramatische, netwerk de druk niet aan kan van het vele data-verkeer is wederom de consument de figuurlijke Lul.

Ten tijde van de introductie van de iPhone was het netwerk van AT&T totaal niet voorbereid op de explosieve toename van data-gebruik. Nou vraag ik me dan toch echt af wie er heeft liggen slapen bij T-Mobile. Zijn dit de techs geweest, de financieele afdeling of toch de heren in de top?

T-mobile faalt weer, en hard ook! Ik hoop dat andere providers een voorbeeld nemen aan deze ‘shitstorm’ en rap hun netwerken verbeteren. Maar goed, zolang Hi (oftewel KPN) tussen Zwolle en Groningen geen 3g dan wel GSM signaal garantie kan geven, houd ik mijn hart vast voor de toekomst van het ‘onbeperkte’ internet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

WORD DONATEUR

Zoek in blog

MEEST GELEZEN

  1. Drie redenen waarom overname WhatsApp slecht nieuws is
    20 februari 2014 / 17:13
  2. Hoe kies ik de beste chat-app?
    28 februari 2014 / 17:12
  3. Drie vragen over Big Data, privacy en de ING
    10 maart 2014 / 13:40
  4. Maandag D-Day voor netneutraliteit
    21 februari 2014 / 17:02
  5. Thanks for all the fish
    21 februari 2014 / 13:37