Amade M’charek on DNA, profiling and race

Fight for Privacy workshop: Winnaar!

De week van Bitcoin-afpersers, Cockygate en een boete van 4.3 miljard

Tientallen creatievelingen hebben spetterende campagne-ideeën voor ons bedacht! Dit deden ze tijdens onze Fight for Privacy workshop op de What Design Can Do conferentie.

Credits:
Foto: Theen Moy

De workshop werd verzorgd door PentagramBekijk hun portfolio. Dat is één van de grootste ontwerpbureau's ter wereld. Samen met onze Hans de Zwart gaven zij de opdracht aan de deelnemers.

Er moesten campagneconcepten bedacht worden. Dit deden de deelnemers voor onze toekomstige nieuwe privacyinzagemachine My Data Done Right. Marina Willer en haar team hielpen iedereen om het maximale uit hun ideeën te halen. Dat was ook wel nodig: de deelnemers moesten al binnen twee uur hun campagneconcepten presenteren.

De winnaar

Er zijn hele goede concepten bedacht. Maar helaas kan er maar één hiervan de winnaar zijn. Dus onze felicitaties gaan uit naar:

Tirso Frances van ontwerpbureau DietweeDe website van Dietwee!

Het winnende ontwerp van Tirso Frances

Zijn sterke copywriting heeft de doorslag gegeven: ‘I am a data mine, my data is a mine, my data is mine!’. Dit is een doordachte en verrassende tekst. Het spoort je vooral aan om na te denken over de verspreiding van je gegevens. Dat hij dit in drie korte regels wist te bereiken vinden we bijzonder goed gedaan. Bravo!

Onze dank gaat verder uit naar het gehele Pentagram team dat de workshop heeft verzorgd. Naar de What Design Can DoLees meer over de conferentie conferentie voor het mogelijk maken van dit evenement. En vooral naar alle deelnemers die hieraan mee hebben gedaan!

Meer weten over My Data Done Right?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Help mee en steun ons

Door mijn bijdrage ondersteun ik Bits of Freedom, dat kan maandelijks of eenmalig.